Alla inlägg under oktober 2010

Av "Bönan" - 30 oktober 2010 18:38

Var ute på en långpromenad i det sköna höstvädret och väl framme vid min trappa insåg min mage att det hade varit rätt skönt med en pizza och coca cola till det. Med raska steg mot favoritpizzerian och en klassisk Capricciosa i mina tankar fyllde jag min hungriga mages önskan för kvällen och alla var nöjda. Ibland får man helt enkelt unna sig det som man längtar efter :-)

Pizza är för övrigt den snabbmat som jag tycker om mest och som jag nästan aldrig kan tröttna på till skillnad från Hamburgare och Kebab & Falafel som är många av mina vänners förstaval vid behov av snabbt käk.

Av "Bönan" - 29 oktober 2010 13:23

Yes, snart är man ledig för denna gången men på måndag är det jobb som vanligt. Det blir en rätt lugn helg med lite god mat och dryck. Massa onödiga skitprogram som visas på tv så det blir nog att hyra en film eller slösurfa på nätet i timmar...som vanligt. Finns ju så mycket att utforska på t.ex Youtube eller den opålitliga Wikipedia som ibland faktiskt kan vara ganska korrekt och nyttig med information om i princip allt möjligt.

Av "Bönan" - 27 oktober 2010 15:32

En matsajt som jag är mäkta imponerad av med sin breda kompetens inom matens värld är www.tasteline.com som ägs av Aftonbladet sen oktober 2008. Tasteline blev dessutom utsedd till landets bästa matsajt av Internetworld förra året och har numera över 25 000 recept i sin samling som ständigt ökar för varje dag som går.

Av "Bönan" - 26 oktober 2010 18:26

Är hemma nu och ska äta en god hemlagad amerikansk hamburgare med coleslaw och pickles (saltgurka). Lite rött vin och middagen är komplett. Aldrig fel med hemlagad hamburgare. Smaklig måltid!

Av "Bönan" - 26 oktober 2010 08:42

Såg "The ugly truth" igår kväll för andra gången då det är en film som jag tycker välidgt mkt om. Den är en lättsam film med en del smarta humoristiska inslag och kryddad med en hel del romantik som jag anser vara en oslagbar kombination. Så jag rekommenderar denna film varmt till alla som är sugna på en bra "feel good movie". Jag älskar film nästan lika mkt som mat, men då ska det givetvis vara "bra" filmer och "god" mat :).

Av "Bönan" - 24 oktober 2010 13:35

Söndag, sista dagen på veckan och imorgon är en ny dag, ny vecka med nya tag, nya möjligheter bla bla bla...ja vi har alla hört det där tusentals ggr förr men det är i alla fall en ren sanning som varenda människa lever efter idag. Bara du själv kan hindra eller stå i vägen för dina kommande framgångar i livet och nya möjligheter. Bara du själv kan unna dig och tillåta dig själv den tro, hopp och möjligheter som vi alla har inom oss själva att jobba vidare på och vidareutveckla. Tänk stort. Tänk på succé i alla former. Tänk på alla möjligheter som är realistiskt genomförbara och potentiellt utvecklingsbara. Har man tanken inom sig att ständigt vilja förbättra och utveckla sig själv och allt man gör så har ens personliga framtida framgångar i livet ingen begränsning. Det är helt enkelt upp till var och en att avgöra hur långt man vill gå och hur högt man vill nå. Alltså, imorgon tar vi nya tag mot nya mål så får vi alla hoppas att vi når dem och skapar den succé och framgång som dem flesta av oss är ute efter.

Av "Bönan" - 23 oktober 2010 21:19

Nej, matmässan "Älska Mat" i Malmö var inte lika bra som "Passion för Mat" i Göteborg i våras som var mkt större och bättre på många sätt. Men nu har jag varit där också i alla fall och vet bättre till nästa gång.


Nu ska jag avnjuta en liten osttallrik med olika delikata ostar tillsmmans med salta kex och hjortronsylt. Ett par glas vitt vin till det och kvällen är komplett.

Av "Bönan" - 23 oktober 2010 11:30

Ska snart bege mig ut för att besöka matmässan Älska Mat på Slagthuset i Malmö för en riktig smak/matupplevelse. Ska passa på och mingla lite och utbyta åsikter om all världens smaker när det gäller mat och dryck. Hoppas man träffar på någon "kändis" (kändis = känd från tv :-)). Tareq, Mat-Tina och Per"Vad blir det för mat"Moberg är mina favoriter bland alla tv-kockar som finns och det hade varit hur trevlig som helst att få en chans att samtala med någon utav dessa matfantaster. Dem kan verkligen mat och allt som har med mat att göra och jag skulle gärna vilja lära mig ett och annat av dem.

Vi får se vad som händer senare ikväll...hemma och mysa eller ut och roa mig en "stund"? Hmm...har inte bestämt mig riktigt än så jag tar det som det kommer ;-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<<
Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards